Weil es mich (irgendwie) interessiert hat, habe ich mal noch etwas recherchiert, werde aber nur so bedingt schlau aus dem beschriebenen Messverfahren zum H-Punkt.
Das Messverfahren mit der "Three-dimensional H-point machine" (b.t.w: gut, dass es um den H- und nicht den G-Punkt geht ) ist im Annex 1 (ab Seite 69) von hier beschrieben: Consolidated Resolution on the Construction of Vehicles (R.E.3) Revision 7
Die Sitzeinstellung für die Messung wird dann unter Punkt 4.3 geregelt:
"The seat, if it is adjustable, shall be adjusted first to the rearmost normal driving
or riding position, as indicated by the vehicle manufacturer, taking into
consideration only the longitudinal adjustment of the seat, excluding seat travel
used for purposes other than normal driving or riding positions. Where other
modes of seat adjustment exist (vertical, angular, seat-back, etc.), these will
then be adjusted to the position specified by the vehicle manufacturer. For
suspension seats, the vertical position shall be rigidly fixed corresponding to a
normal driving position as specified by the manufacturer."
Was soll man den unter "adjusted to the position specified by the vehicle manufacturer" bitteschön verstehen?